ico anvelope    ico piese   ico locust    ico transport

Repsol

Repsol este o companie internationala integrata de petrol si gaze, care functioneaza in peste 30 de tari. Este lider in Spania si Argentina, printre primele zece companii private de petrol din lume si cea mai mare companie privata de energie din America Latina in ceea ce priveste activele.

Activitatile tehnologice ale Repsol YPF includ atat cercetarea si dezvoltarea produselor si proceselor noi de productie, in zonele in care detinerea de tehnologie proprie constituie un avantaj competitiv, cat si suportul tehnologic specializat in vederea selectarii si adaptarii tehnologiei obtinute.

Repsol YPF a fost creata in mod fundamental ca rezultat al urmatoarelor procese: infiintarea unei companii de stat Repsol in 1987 din actiunile detinute de statul spaniol in industria hidrocarburilor, incheierea procesului de demonopolizare, liberalizarea sectorului hidrocarburilor din Spania si achizitia companiei argentiniene de petrol YPF in 1999. In cadrul Repsol YPF exista o convingere ferma ca puterea din ce in ce mai mare a brandului este un element cheie pentru diferentierea produselor si serviciilor, mentinerea suprematiei vizavi de clienti si societate in general si capacitatea de a atrage si pastra resursele umane. O identitate comuna administrata optim permite companiei sa transmita publicului sau un mesaj fara echivoc, original, si sa construiasca relatii de parteneriat cu acesta.

Pentru a-si garanta pozitia de lider in principalele tari in care functioneaza, este implementata o politica de brand, avand drept obiectiv consolidarea si promovarea principalelor marci comerciale, Repsol si YPF pe aceste piete. Aceste branduri constituie nucleul dezvoltarii, datorita naturii distinctive, preeminentei si imaginii puternice a acestora in randul clientilor.

Strategia de abordare are la baza patru principii fundamentale: concentrarea eforturilor de comunicare, urmarirea unei consecvente maxime a mesajelor, sistematizarea aplicatiilor grafice si simplificarea arhitecturii brandurilor.
Repsol YPF urmareste aplicarea in permanenta a celor mai inalte standarde cu privire la comportamentul sau si calitatea produselor si serviciilor sale, facand tot posibilul pentru ca perceptia clientilor, furnizorilor si partenerilor sai sa se ridice la inaltimea viziunii strategice a companiei de a fi:

"O companie internationala de petrol si gaze care este integrata, admirata, orientata spre clienti si care, prin activitatea sa, urmareste crearea valorii."

    Istoric
  • 1981 Infiintarea INH: Institutie de stat incorporand toate actiunile detinute de stat la companiile de petrol (in principal downstream)
  • 1986 Infiintarea Repsol: INH detine toate actiunile
  • 1989 Statul, prin INH, incepe emisiunea flotanta Repsol. PSO la 26% din capitalurile proprii Repsol
  • 1991 Este infiintata compania Gas Natural
  • 1993 Oferta Globala pentru actiunile Repsol
  • 1995 PSO la 19% din capitalurile proprii Repsol
  • 1996 PSO la 11% din capitalurile proprii Repsol. Repsol cumpara Astra
  • 1997 Statul finalizeaza privatizarea Repsol. PSO la ultimele 10% din capitalurile proprii ale Repsol.
  • 1998 REPSOL studiaza posibilitatile de a licita o oferta pentru privatizarea YPF
  • 1999 Cumpararea companiei argentiniene de petrol YPF